09 februari, 2009

Skidor i Åre … Jippi!!

Trodde jag ja. Men nä nu sitter man här alldeles ensam i stugan, förutom Harry då som ligger o sover i sin säng. Nä tydligen är det så att någon måste ju vara barnvakt. Och denna förmiddag föll lotten på mig. Men i eftermiddag är jag ute igen o gör backarna farliga, förhoppningsvis har det blivit lite varmare tills dess. För man kan ju inte beskylla vädret för att vara för varmt. Igår morse när jag begav mig ut så var det –17 grader, bhurr. Tänker er den kylan tillsammans med kyleffekten av vinddraget när jag susar nerför backen i 180 km/h. Jo kalt blir det.

Men idag är det varmare, temperaturen ligger runt –7 grader nu på morgonen. Tyvärr har inte någon sol tittat fram än, men kanske kommer senare i veckan.

O gissa vilket katastrof stugan är i år? Kan ju säga som så att jag har tagit in kupé värmaren från bilen och kör den inne i stugan. Temperaturen ligger mellan 17,5 till 19 grader i dem olika rummen. Med undantag för toaletten, där är det varmt. Så toadörren får stå öppen i förhoppning på att kunna hjälpa till o värma resten av kåken. Och om inte det räckte, så visar det sig att det är el strul nere i källaren så bastun funkar inte!!!!!!!! Va f*n, en fjäll stuga utan bastu, snubben måste ju ta hitt en elektriker på studs för att fixa det, fatta inte vad han tänker med, fastighetsskötaren alltså.

Har ni tur och solen tittar fram så kanske ni får se lite bilder här ifrån, men i dagens snöiga o molniga väder är det inge kul o fota.

Ni trogna läsare får ha tålamod om det blir en dålig rapportering härifrån men jag ska göra mitt bästa. Och glöm inte o skänka en tanke till lilla Harry som ska behöva bo i detta kalla ruggiga hus i en vecka, vi hoppas han överlever. Mycket kläder får han ha på sig i alla fall.

0 kommentarer: