30 oktober, 2008

Pappa funderingar

Byta blöja! Måste man göra det? Kan inte mamman sköta allt sådant? Hur ska jag klara av det? Pilla med kiss o bajs lixom, inte riktigt min grej.......

Nä, att byta blöja är faktisk inget jag är orolig för, däremot tycker jag nog det är lite äckligt. Men det är jag nog inte ensam om . Läste för ett tag sen att pappor ofta är bättre och snabbare än mamman på att byta blöjor, just därför att dem tycker det är lite äckligt. Då vill dem att det ska gå snabbt och sitta ordentligt :D så det är inte bara negativt att tycka det är lite snuskigt med kiss o bajs. Jag kommer nog bli världsmästare på även det.

Men visste vore det skönt om man kunde lära ungen gå på toa med en gång, men det lär väll aldrig hända :(

Jaja, vi har iallafall laddat upp med lite blöjor. Vi plannerar även att gå på en mässa på lördag, Underbara barn, där ska det tydligen finnas blöjbytes avdelning där man får grattis blöjor. Tror ni man kan lyckas få med sig några hem? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!

Farmor Eva-Lis sa...

Har ni inget annat att göra än att blogga. Vänta ni bara snart blir det inte så mycket tid till sånt.
När får ni bilen? Körs den upp från Småland?
Undrade jag en nyfödd bloggare.