03 maj, 2009

Ny kudde

Harry är tyvärr fortfarande sjuk, inte svininfluensan om ni trodde det, utan bara en liten förkylning. Men är man liten som honom är det ju trots allt rätt jobbigt. Kanske det som påverkar nattningen nu oxå, han tycker det inte är så kul att somna själv, men vi kan ju inte sluta nu när vi börjat vänja honom vid det.

Idag var vi ute och gjorde lite kompletterande shopping till balkongen och då passade jag på att köpa mig en ny kudde. Kudde! säger ni, ja det var ju inte planerat men vi sprang in i Hemtex ute i Barkarby och den har tydligen blivit en outlet butik där dem säljer ut lite saker. Och där hittade jag en Anatomisk kudde i naturlatex som tidigare kostat 800 kr och nu enbart 265 kr. Klart jag var tvungen att slå till och bytta ut min gamla biliga anatomiska kudde som jag köpte på typ JULA i vintras för 100 eller 200 kr.

Jag tyckte kudden såg lite stor ut så jag frågade expediten om den skulle passa i ett vanligt kuddfodral, örngott heter det va? JA sa hon, ena hörnet blir bara lite tilltryckt. Okey tänkte jag, det gör väll inget. Men ack så fel jag hade, och hon den lilla lögnerska ska nog få sig ett rejält kok stryk.

IMG_2023

Ser det ut som ena hörnet är tilltryckt? Nä det krävdes helt enkelt två kuddfodral för att täcka kudden. Det verkar som om ett vanligt fodral är av storleken 40x50 cm, men kudden jag köpte är  av storleken 63x42x10/12x14. Kan det vara därför den såldes så biligt tro? Finns det ens örngott som är så stora och passar? Kostar dem multum att köpa om dem finns? Blir att åka in till Hemtex i Solna C i morgon och kolla. Kanske blir så att vi blir tvungna att lämna tillbaks denna underbara kudde. Ja ja, vi får se vad som händer.

Go natt på er alla, nu blir det lite slö tittande på tv.

3 kommentarer:

Therese sa...

haha. lycka till. Nä men seriöst, det finns större örngott!

Therese sa...

hörrö pappa tony. är det fight mellan dig och yulla? hahahaha. såg din kommentar och hennes svar;)

Tony sa...

Nä, bara att hon är så lätt stött verkar det som, Var ju inte egentligen menat mot henne, var en liten allmän kommentar på hennes inlägg. Men hon regerade nog på att det stod "du" fast det var var allmänt menat. Fatta väll att det inte direkt var hon som var ute o slogs men men...