05 mars, 2009

Sidbyte

Asså, jag undrar ju om fler par har det som vi. Vi har världens underbaraste unge. Okey, fler har det inte som vi, det är ju bara ett par som kan ha VÄRLDENS UNDERBARASTE unge! :D

Men så här är det, jag ska berätta lite om hur våra nätter är. Harry sover gladligen i sin säng, han sover dessutom hela nätterna. Från ca 21 till 06:30 då det vankas frukost. Men han gör det inte helt villkorslöst, han kräver att någon går upp och trycker in nappen och lägger honom till rätta några gånger per natt, då han bökar runt och väcker sig själv.

Och eftersom han sover i sin säng bredvid vår säng blir det naturligt att den som ligger på den sidan, mamma Susanna, fixar detta. Eftersom hon har ju inte haft något bättre för sig ändå, inga tider att passa, som hon måste upp tidigt till, vilket jag hade det tidigare. Men nu har ju inte jag det heller. Free as a bird :(

Och här kommer då sidbytet in. Nu är det tydligen varannan natt som gäller på Harrys sida, varannan natt att vakna av honom och se till så han somnar om. Fördelen med att ta honom på natten är väl att man slipper morgon matningen. Den som har sovit på natten får ge pojken frukost. Och det är ju rätt lugnt om han vill somna om igen efter maten, men vill han det inte, är det bara upp och leka med honom tills han blir trött och kan somna om igen.

Eftersom mamma är lite tråkigare o leka med så somnar han gladligen om på morgonen när hon matar. Men när jag ger han frukost vägrar han somna om, så för mig blir det bara att traska upp varje morgon med honom. Och när han väl blir trött och kan somna om igen så är jag självklart pigg och kan ej somna om. Ja ja vad gör man inte för sin lilla guldklimp.

1 kommentarer:

Jag sa...

Stackars dig pappa!!!