22 december, 2008

Va f*n

Svensk lagstifning måste ju vara ett jävla skämt. Har ni hört det mest idiotiska från det nu. Fick brev från skattemyndigheten  idag. Kul tänkte vi, då är det klart med Harrys efternamn som har legat o väntat på att bli godkänt efter att jag skrivit på som fader till honom. Men tror ni han får det namnet vi gett honom? Vi sa att han skulle heta Ulvede i efternamn, efter mig, och det namn som Sanna skulle vilja ta av mig vid ett framtida giftemål. Så vi fyllde i Ulvede på blanketterna. Men nu påstår dem att vi har fått avslag på honoms namn!! Är dem helt jävla galna? Fått avslag? Det är väll förfan inte dem utan vi som bestämer vad våran son ska heta?

Nä, enligt svensk lag så måste barnet antingen ta sin mors eller fars efternamn. Okey, tänker ni, vad är problemet, han får ju mitt efternamn och vi har skrivit på att det är jag som är fadern? Jo så här ligger det till. Jag heter ju Ulvede i efternamn, men inte bara Ulvede. Jag heter ju nämligen Ulvede Lloyd i efternamn, och då kan inte min son bara få mitt ena efternamn, han måste ta båda eller ta sin mors namn.

Gissa om vi kommer att överklaga och dra det här långt, det är ju så sjukt att det inte är sant. Eller vem vet, Sanna kanske viker ner sig och så får han heta Ulvede Lloyd, det är ju trots allt två väldigt fina namn.

0 kommentarer: