20 januari, 2009

Spotify och Spotyshare

Som ni vet så har jag haft nu ett tag, och som jag skrev i ett tidigare inlägg lovade jag att komma med en recension när jag provat tjänsten lite mer. Och det har jag nu gjort. Spotify funkar riktigt bra kort sagt. Det mesta finns där men inte allt, men vart kan man hitta precis allt? Då jag kör gratis versionen så dyker det upp en liten reklam snutt emellanåt, men det är inget som stör mig direkt, det är långt ifrån att vara lika mycket reklam och skit som det är på radion.

Men då tänker ni: Men om jag vill höra vad som går på radion då, för att hänga med i svängarna. Då finns olika sidor där folk lägger upp spellistor till spotify, helt genialt. Jag har provat på Spotyshare, där kan man ta hem top 40 listor från bla sverige för en specifik vecka. Dem har även andra top listor. Men genom att ta hem en top lista för en vecka så hänger man automatiskt med i vad som är het på musik marknaden, grymt.

Så har du en hyfsad bredbands uppkoppling och inte all musik som du kan tänkas vilja lyssna på i datorn eller på skiva så kan jag varmt rekommendera dig att prova Spotify. För mig har det varit en riktigt bra räddning för mig när vi suttit och skrivit vårt ex-jobb och jag haft ny bärbardator utan någon musik alls på. Men som det känns finns det inte heller något behov att fylla upp den med musik så länge jag har tillgång till internet.

Så ni som inte provat Spotify, köp er premium tjänsten eller surfa runt på bloggar o tig en invite, men jag har tyvärr ingen att ge ut.

Hade

0 kommentarer: